Hoe gaat occasionlaptops.nl – Voscomtronics om met mijn privacy?

Klik hier voor onze AVG verklaring

 

Wat betaal ik aan verzendkosten?

De standaard verzendkosten zijn € 6,95.

 

Zijn de prijzen op jullie website inclusief of exclusief BTW?

Alle door ons genoemde prijzen zijn inclusief BTW.

 

Ik heb geen bevestiging gehad van mijn bestelling, wat nu?

Ons geautomatiseerde systeem stuurt normaal gesproken een bevestiging van je bestelling. Heb je dat niet gehad? Neem dan contact op met onze klantenservice. Zij staan voor je klaar om dit voor je te regelen!

 

Wat is de levertijd van mijn bestelling?

Na je bestelling zullen wij je product zorgvuldig af installeren en inpakken. Dat kost tijd, maar vinden we noodzakelijk om de kwaliteit van de producten hoog te houden.

Als je product op voorraad is, is ons streven om je bestelling binnen 1 a 2 werkdagen te leveren. Mocht je product niet op voorraad zijn, dan streven we ernaar je bestelling binnen 8 a 10 werkdagen te leveren.

 

Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?

Zeker, wij willen graag dat je de juiste producten thuisgestuurd krijgt. Je kunt je bestelling daarom altijd nog wijzigen, mits wij de bestelling nog niet verstuurd hebben. Hiervoor kun je contact opnemen via rico@voscomtronics.nlof 0529-452113.

 

Op welke dagen kan ik mijn levering verwachten?

Je kunt je bestelling verwachten op werkdagen, van maandag t/m vrijdag.

 

Hoe wijzig ik de gegevens van mijn account?

Je kunt je gegevens wijzigen bovenin de pagina, onder ‘mijn account’. Daar kun je je factuurgegevens en je aflevergegevens wijzigen, maar ook je oude bestellingen bekijken.

 

Wat zit er standaard bij mijn bestelling inbegrepen?

De volgende producten leveren wij bij je bestelling:

  • Je bestelde product
  • Adapter, wanneer het een laptop betreft
  • Lader, wanneer het een tablet of telefoon betreft
  • Stroomkabel, wanneer het een computer betreft
  • Factuur
  • Retourformulier

 

Wat zit er standaard niet bij mijn bestelling inbegrepen?

Softwarematige producten vallen niet binnen je bestelling. Hieronder verstaan wij onder andere:

  • Een Officepakket
  • Een virusscanner

Deze pakketten zijn los afneembaar en worden niet standaard bij je bestelling meegeleverd.

 

Ben ik sneller als ik de laptop op kom halen?

Wij streven ernaar producten zo snel mogelijk te leveren. De levertijd kan iets langer duren wanneer er ook extra werkzaamheden uitgevoerd moeten worden zoals het instellen van mail e.d. Wij willen dit zorgvuldig, maar uiteraard ook zo snel mogelijk doen.

Nadat wij de bestelling hebben ontvangen streven wij er naar de laptop binnen 1 werkdag te verzenden. Mocht het bestelde model niet op voorraad zijn kan levering iets langer duren. In dat geval nemen wij altijd even contact met u op.

 

Hoe lang gaat de accu mee?

Uiteraard willen wij graag uitgebreide garantie geven op onze producten. Bij een accu is de duurzaamheid echter erg afhankelijk van de wijze van gebruik.

Bij het aanschaffen van een occasion laptop mag je ervan uit gaan dat de accu ongeveer 45 minuten mee gaat. Dit is tevens de garantie norm. De garantieperiode van een occasionaccu is 3 maanden. Gaat de accu de eerste drie maanden minder lang mee, dan zullen wij dit onder garantie voor je oplossen.

Wil je een nieuwe accu? Dat kan! Wij kunnen je laptop met een nieuwe accu leveren. Selecteer deze optie tijdens het aanschaffen van je laptop. We kunnen dit uiteraard ook doen als je je laptop al hebt aangeschaft en toch niet tevreden bent over de duur van de accu. Wij sturen de accu dan later op.

 

Hoe lang heb ik garantie op de aangekochte producten?

Wij geven 12 maanden garantie op de hardware van de occasionlaptops m.u.v. de accu.
Deze garantie is uit te breiden naar 24 maanden voor €40,- inclusief btw extra.

 

Waarvoor geldt de garantie op de aangekochte producten?

De garantie geld op alle hardware, met uitzondering van de accu. Voor de garantie afhandeling van de accu, zie de FAQ hierboven. Onder de hardware kun je bijvoorbeeld verstaan:

  • Beeldscherm, toetsenbord of muis fouten.
  • Harde schijf fouten
  • Fouten in het geheugen
  • Fouten n.a.v. kapotte hardware.

Software valt niet onder de garantie. Dit is namelijk sterk afhankelijk van het gebruik. Je mag ervan uit gaan dat de laptop opstart naar het Windows 10 scherm en dat de programma’s die er standaard opstaan probleemloos openen. Dit is tevens de garantie norm. Overige softwarematige issues vallen niet onder garantie.

Ook val-, stoot- en waterschade valt niet onder de garantie.
Dit zal door de technische dienst bepaald worden. Uiteraard zullen wij onze constateringen met foto’s en uitleg onderbouwen.

 

Wat als mijn laptop stuk is buiten de garantie?

Het voordeel van OccasionLaptops.nl is dat wij een fysieke winkel hebben met een werkplaats. Is je laptop stuk? Dan maken wij hem graag voor je! Je kunt hem bij ons langs brengen of opsturen naar onze fysieke winkel. Wij zorgen dan dat hij z.s.m. gerepareerd wordt. Alvorens krijg je een prijsopgave, waar je mee akkoord kunt gaan of niet, want jij bepaalt of je het waard vindt of niet.

 

Hoe retourneer ik mijn laptop?

Bij je bestelling ontvang je een retourformulier. Mocht je je product binnen de tevredenheidsgarantie terug willen sturen, dan kan dat middels het retourformulier. Deze vul je in en stuur je per mail naar rico@voscomtronics.nl.
Of vul het herroepingsformulier in.
Klik hier voor het herroepingsformulier

Heb je geen retourformulier ontvangen of lukt het niet met het herroepingsformulier? Neem dan even contact met ons op (0529-452113, rico@voscomtronics.nl), wij sturen je dan een retour of herroepingsformulier via de mail.

 

Wanneer krijg ik mijn bestelling opgestuurd als ik voor ‘overmaken’ heb gekozen?

Wanneer je ervoor hebt gekozen om het bedrag voor je bestelling over te maken, dan streven we naar bovenstaande levertijden, vanaf de dag dat het bedrag op de rekening van Voscomtronics V.O.F. gestort is.

 

Wanneer krijg ik mijn geld retour als ik het product binnen de gestelde tevredenheidstermijn geretourneerd heb?

Uiteraard proberen wij er alles aan te doen om jou als klant tevreden te stellen. Maar het kan gebeuren dat het product niet bij je past of dat je er niet tevreden over bent. Daarom hebben wij een tevredenheidsbeleid.

14 dagen na het ontvangen van je bestelling kun je ervoor kiezen het product terug te sturen. We verwachten het product in dezelfde staat en met dezelfde geleverde accessoires retour. Het geld kun je 5 werkdagen na ontvangst in onze fysieke winkel terugverwachten op je bankrekening. Om onze kwaliteit hoog te houden, willen we natuurlijk eerst de laptop checken voordat we hem weer in ons assortiment terugbrengen.

 

Kan ik mijn laptop ook retourneren of ruilen als hij niet bevalt?

Zeker, bij ons heb je altijd een periode waarin je de laptop op zicht kunt hebben. 14 dagen na ontvangst kun jij nog besluiten om je laptop te retourneren of niet.

 

Kan ik mijn eigen laptop inruilen?

Dat kan! Daarvoor mag je contact opnemen met onze winkel via rico@voscomtronics.nlof 0529-452113. Wij kunnen dan in overleg met jou bekijken of we je laptop voor een goede prijs kunnen overnemen.